Kevyesti kohti kevyempää kehoa

Kahden alle kouluikäisen lapsen äiti kirjoittaa blogiin mietteitä hyvinvoinnista ja elämästä yleensä.

Moni haaveilee kevyemmästä olosta ja kropasta – kiinteytymiseen ei ole oikotietä, eikä ikävä kyllä hyvään oloon edelleenkään ole tarjolla taikapillereitä, mutta ne tylsät perusasiat ovat juuri niitä taikakeinoja, joihin panostamalla ihan jokainen voi saavuttaa jo muutamassa viikossa paljon paremman olon ja virkeämmän mielen.

Ihan alkuun kannattaa laittaa uniasiat kuntoon, sillä ilman riittävää määrää palauttavaa ja laadukasta unta ihmisestä tulee ihmisraunio.

Pyri siis nukkumaan joka yö ihan vähintään seitsemän tuntia, mielellään enemmän, niin varmistut siitä, että kehosi latautuu hektisestä arjesta tarpeeksi ollakseen vastaanottavainen muille mahdollisille muutoksille hyvän olon matkallasi.

Pst, varaa aikaa myös nukahtamiselle – puolisen tuntia riittänee useimmille siihen, että Nukkumatti tulee kylään.

Syö tarpeeksi. Juuri niin, syö tarpeeksi. Hyvän olon perusta on se, että etenkin vuosia painonsa kanssa kenkkuilleet ihmiset ymmärtävät karttaa kaiken maailman ihmekuureja ja opetella sen sijaan tuntemaan kroppansa nälkäviestit uudelleen.

Kun normaali ruokarytmi alkaa olla lapasessa, kannattaa keskittyä neljään-viiteen ateriaan päivässä, jotka kootaan fiksusti ja kattavasti kasvisten ympärille, hyviä hiilihydraatin ja proteiininlähteitä unohtamatta.

Herkuistakaan ei kannata liikaa stressata, sillä täydellä masulla niitä tekee harvemmin mieli, ja jos tekee, niin sitten kannattaa ehkä nautiskella se kahvipulla mieluummin hyvillä mielin kuin ruoskia itseään asiasta.

Liiku mieleisellä tavalla vaikka joka päivä: ulkoile, puistoile lasten kanssa, vie elukka lenkille, käy salilla, uimahallissa tai vaikka vuorikiipeile, jos se on juttusi.

Tärkeintä on liikunnan ilo, mutta jos olet viime aikoina taantunut ihan täydeksi sohvaperunaksi, lienee kävely raittiissa ilmassa pienistä annoksista aloittaen se paras vaihtoehto. Etsi itsellesi mieluinen laji, mutta kokeile myös uutta, haasta itseäsi.

Toiselle haaste voi olla se kymmenen minuutin päivittäinen kävelylenkki hyvässä seurassa tai luurit korvilla, kun toiselle se tarkoittaa tavoitteellista harjoittelua triathlonia varten. Älä vertaile itseäsi muihin, omaan tekemiseen keskittymällä saat parhaat tulokset.

Nauti elämästä ja niistä pienistä asioista, joita se tarjoaa käyttäjälleen joka päivä. Kuuma kupponen kahvia heti aamusta, antoisa keskustelu ystävän kanssa, lapselta saatu tahmea suukko, kiva viesti puolisolta tai ystävältä… Moni ohittaa elämän pienet seikat kiinnittämättä niihin sen enempää huomiota, vaikka näistä miljardeista hetkistä koostuu suurin osa elinkaartamme. Jos jäät aina odottamaan vain suuria tähtihetkiä, teet itsellesi hurjan karhunpalveluksen.

Hyvän olon kuurissa on kyse sinusta ja siitä, miten sinä haluat voida joka päivä. Jos mietit eteenpäin vuosia tai vaikka kymmeniäkin vuosia, kuinka haluat voida silloin? Tämän päivän valinnoilla on suuri merkitys sen kannalta.Lopuksi bonusvinkki: ihminen on psykofyysinen kokonaisuus, joten joskus kropan kannalta se paras vaihtoehto ei resonoi pääkopan kanssa, ja silloin kannatan ehdottomasti ohittamaan järjen ja antamaan tunteelle vallan.

Esimerkiksi niin, että vaikka jo yksi lasi viiniä huonontaa unenlaatua, voi se rakkaassa seurassa nautittu lasi tuottaa niin suurta mielihyvää, että lopulta asialla ei ole niin suurta väliä. Halutessasi voit korvata viinilasin vaikka korvapuustilla.

Nautitaan siis kaikki elämästä ja arjesta hyvillä mielin, ja mennään kohti kevyempää oloa juuri niin: kevyesti.

7 vastausta

    1. Hei!

      Onpa ikävää, joskus näin käy teknisistä syistä. Laitoin sinulle nyt suoraan sähköpostiisi linkin oppaaseen, löydät sen sieltä!

      Mukavaa viikonloppua!

      Sara / Nordic Glow

Vastaa käyttäjälle Sara Peruuta vastaus

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista.

Hae sivulta

Ale!

Magnesium Plus

Moni kokee nukkuvansa ja palautuvansa paremmin magnesiumin avulla. Tähän tuotteeseen valittiin neljä erilaista magnesiumin muotoa, jotta sen teho olisi mahdollisimman hyvä. Valmistuksessa ei käytetä ylimääräisiä ainesosia, kuten säilöntäaineita, väriaineita tai pintakäsittelyaineita. Syöt päivittäin vain yhden kapselin, jotka on helppo ottaa lasin vettä kanssa. Yksi purkki antaa sinulle 60 päiväksi tarvittavan määrän magnesiumia.

10.00 
Ale!

Epicor

Paranna vastustuskykyä ja hyvinvointiasi jo 2 tunnissa! Nordic Glow EpiCor vahvistaa immuunijärjestelmääsi ja sen teho on kliinisesti testattu ja todistettu. Vastustuskyvyn vahvistamisen lisäksi se tuo arkeesi lisää energiaa ja parantaa stressinsietokykyäsi. EpiCorin on todettu vaikuttavan jo 2 tunnin sisällä sen nauttimisesta!

9.00 
Ale!

Kirkas näkö

Kirkas näkö -ravintolisä sisältää kliinisesti testatut ravinteet. Ikääntyessä sekä päivittäisen rasituksen takia silmiin ja näkökykyyn voi tulla monenlaisia oireita. Ne eivät liity pelkästään näkökyvyn heikkenemiseen, vaan silmät voivat olla myös kuivat, ärtyneet ja punoittavat. Se on suunniteltu yli 30-vuotiaille ylläpitämään näkökykyä, hoitamaan kuivia ja ärtyneitä silmiä sekä antamaan silmille tarpeelliset ravinteet optimaalista näkökykyä varten.

9.00 
Ale!

Glow Anti-Age Seerumi

Vähennä näkyviä ikääntymisen merkkejä! Suunnittelimme seerumin niin, että se ehkäisee ikääntymisen merkkien ilmestymistä sekä vähentää jo näkyviä merkkejä. Sopii käytettäväksi yhdessä Glow Kasvovoiteen kanssa. Tämä täysin kotimainen tuote on luotu kunnioittaen Suomen luontoa ja sen tarjoamia puhtaita ja luonnollisia raaka-aineita. Siksi se onkin 100% puhdas ja luonnonmukainen (ECOCERT) tuote. Käytä näin: Levitä aamuin illoin kasvoille ja kaulalle sormenpäillä taputellen. "Huh! Tämähän toimii. Olen käyttänyt tätä seerumia nyt reilun viikon ja aion käyttää kyllä jatkossakin. Ikää alkaa olla ja se näkyy. Seerumin ansiosta rypyt ja juonteet ovat alkaneet hävitä. Eivät kokonaan pois, mutta ero on selkeä." - Laila S. Koko: 30ml

19.00