Tiesitkö, että että suurin osa suomalaisista kärsii jonkinasteisesta D-vitamiinin puutoksesta? Emme saa sitä riittävästi auringosta kuin lämpiminä, ulkona vietettyinä kesäpäivinä; ja ruoastakin sitä vain harvoista tuotteista, kuten villikalasta. Tämän vuoksi säännöllistä D-vitamiinilisän syömistä suositellaan lähes kaikille alkusyksyn ja alkukesän välisenä aikana.

D-vitamiinin riittävä saanti on välttämätöntä elimistön normaalille toiminnalle, ja yksi rajuimmista D-vitamiinin puutoksen vaikutuksista on vastustuskyvyn toiminnan heikentyminen.

Listasimme tähän postaukseen neljä syytä syödä D-vitamiinilisää – ja välttää kausiflunssat menestyksekkäästi:

1. D-vitamiini säätelee elimistön immuunijärjestelmää eli on välttämätön sen normaalille toiminnalle. Tutkimuksissa D-vitamiinin puute on liitetty heikentyneeseen puolustusjärjestelmään. Siksi on tärkeää huolehtia D-vitamiinista erityisesti flunssakausien aikana.

2. Elimistön immuunijärjestelmän aktivoituminen on riippuvainen D-vitamiinista. Sillä on siten merkittävä rooli tulehduksen, erityisesti matala-asteisen tulehduksen vähentämisessä. Nykytiedon mukaan liiallinen matala-asteinen tulehdus on taustatekijänä lähes kaikissa sairauksissa.

3. D-vitamiinin puute itsessään saattaa olla yhtenä syynä niin infektiokierteiden kuin useiden vakavien sairauksien taustalla.

4. D-vitamiini säätelee immuniteettia myös niin, että immuunireaktiot sammuvat kun “uhka”, esimerkiksi bakteeri tai virus, on saatu poistettua. Virheellisesti päälle jäävä immuunireaktio on hyvin haitallinen, sillä se altistaa autoimmuunisairauksille.

Kiinnostaako laadukas ja tehokas D-vitamiini? Tutustu kotimaiseen GLOW D-vitamiinimme ja tilaa omasi tarjoushinnoin klikkaamalla tästä!